perjantai 25. toukokuuta 2012

haasteita

Kuvituksena pari kuvaa edellisen merkinnän ylijäämäotoksista.

Peppi ja milia haastoivat minut 11 kysymystä -haasteeseen, jonka säännöt menee näin:

- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
- Create 11 new questions for the people you tag to answer.
- Do not tag back to the person who has already tagged you.

Pepin kysymykset:

1. Kappale josta saat kylmiä väreitä?

Apua. En ole pitkään aikaan saanut kylmiä väreitä mistään kappaleesta ainakaan niin että muistaisin sen juuri nyt, mutta yleisesti saan eniten säväreitä ehkä Placebon kappaleista. (Follow the Cops Back Home ja Song to Say Goodbye näin esimerkiksi, Meds on ylipäänsä levynä sitä luokkaa että sen kuuntelusta tulee aika lääkepöllyinen olo.)

2. Mikä on kauneinta maailmassa?

Tekee mieli vastata ihan vain että maailma ihan yleisesti, koska maailma on aika kaunis jos jaksaa asennoitua ajattelemaan niin. En osaa sanoa mitään tiettyä asiaa, joka olisi ehdottomasti kauneinta, mutta mun mielestä esimerkiksi musiikki on aika ihmeellisen kaunis keksintö. Ihmiset on usein tosi kauniita myös.

3. Jos voisit aikamatkustaa mille vain menneelle vuosikymmenelle, minne menisit?

Musta olisi ollut aika siistiä viettää nuoruuteni jossain 1980-luvulla.

4. Paras levy jonka olet ostanut?

Ehkä mahdollisesti My Chemical Romancen Three Cheers for Sweet Revenge koska en keksi tähän hätään yhtäkään toista mulle mitenkään vallankumouksellista albumia, jonka olisin ostanut ihan itse omilla rahoillani. Toki tähän voisi laskea myös suurimman osan Placebon tuotannosta, mutta koska Medsinkin sain synttärilahjaksi viime vuonna eikä niiden muut levyt ole aiheuttaneet mulle niin suurta hurmioitumista, arvelisin tuon MCR:n olevan kuitenkin mulle ehkä yksi niistä tärkeimmistä itse ostetuista levyistäni.

5. Paras kirppis/kierrätyskeskus/huuto.net/mitä niitä nyt on löytösi ikinä?

Blogikuvissakin aina silloin tällöin vilahtaneet lyhytvartiset nahkakengät viidellä eurolla on ehkä siistein kirpparilöytöni ikinä. En oikeastaan shoppaile asioita käytettyinä kovinkaan usein (pitäisi kyllä), joten ei mulla ole ihan kamalan paljon valinnanvaraakaan tähän.

6. Fiilis juuri nyt ykkösestä kymmeneen?

Ehkä kutonen tai seiska.

7. Maalle vai New Yorkiin shoppailemaan?

Varmaan New Yorkiin, vaikka maaseutukin houkuttelee mua kyllä aika paljon. Liian isot kaupungit on mun mielestä ehkä pelottavin ajatus ikinä, mutta kyllä mä mieluummin New Yorkin kuitenkin kokisin.

8. Suurin esikuvasi/idolisi?

Musta tuntuu että multa on mennyt aika pitkälti ohi se vaihe jolloin idoloin sekopäisenä milloin ketäkin, enkä oikein osaa nimetä ketään tiettyä henkilöä jota jotenkin ihailisin enemmän kuin muita.Voisin kuitenkin mainita Arto Tuunelan ja Terhi Kokkosen koska tykkään niiden sanoituksista, Seita Parkkolan ja Siri Kolun koska ne kirjoittaa niin hyvin ja Carey Mulliganin koska se on muuten vaan ihana.

9. Turhin heräteostoksesi?

Mulla lojuu ympäriinsä ties mitä levyjä joita en ole koskaan kuunnellut enkä varmaan koskaan kuuntelekaan, ne on varmaan aika turhia heräteostoksia. Innostun myös aina silloin tällöin ostamaan aika hölmöjä vaatteita joita en sitten ikinä saa aikaiseksi käyttää, mutta väitän kyllä aina itselleni että käytän milloin mitäkin sitten kesällä tai sitten kun on taas syksy tai talvi tai joku...

10. Turkuun vai Helsinkiin?

Helsinkiin.

11. Kappale johon on mahdotonta kylläsyä?

En tiedä onko sellaista olemassakaan, kyllä kai kaikkeen kyllästyy jos sitä renkuttaa 24/7 tarpeeksi kauan. Ainakaan mä en keksi yhtäkään kappaletta, jota olisin jaksanut kuunnella ikuisuuksia kyllästymättä ilman mitään taukoja siinä välissä.


milian kysymykset:

1. mikä on "hyvää" musiikkia?

Varmaan jokaisen mielestä se musiikki jota ne itse sattuvat kuuntelemaan on hyvää. Sen lisäksi mulla on kyllä päässäni varsin tarkat säännöstelmät siitä mikä lasketaan hyväksi musiikiksi ja mikä ei, enkä todellakaan itse kuuntele sitä hyväksi luokittelemaani musiikkia mitenkään kokonaisvaltaisesti.

2. mitä teit just ennenkuin tulit koneelle?

Lagasin Mandin huoneessa ja se otti musta tosi pelottavia kuvia. Ensimmäisessä mulla näytti silmämunat kokonaan mustilta ja seuraavassa sitten kokonaan valkoisilta. Pääteltiin että olen demoni tai jotain.

3. mitä sun pitäisi tehdä juuri nyt ja miksi?

Ei varmaan oikeastaan mitään. Korkeintaan ehkä nukkua tuossa jossain vaiheessa koska nukkuminen on aika hyödyllinen asia, mutta ei mulla ole varsinaisesti mitään akuuttia hoidettavaa asiaa.

4. mitä ajattelet nyyyt?

Mulla soi Bohemian Rhapsody päässä niin musta tuntuu että yritin muistella lyriikoita tai jotain.

5. mitä sulle pitäisi sanoa että sä hymyilet? (esimerkiks vaikka nyt)

Itse asiassa riitti että luki ihan tämän kysymyksen niin alkoi hymyilyttää! Mä hymyilen kyllä aika herkästi, kunhan vain jotain kivaa sanoo niin olen ihan jeejee melko usein, kunhan se kiva asia tulee jonkun kivan henkilön suusta. Enemmänkin mun hymyily riippuu siitä henkilöstä joka sanoo kuin niistä sanoista itsestään.

6. mille asialle nauroit viimeksi?

Varmaan juuri niille kakkoskysymyksessä mainitsemilleni demonikuville.

7. jos sun pitäisi luopua yhdestä asiasta, mikä se olisi?

Kamala kysymys kun alkaa automaattisesti miettiä vain niitä tärkeitä asioita ja sitten ei osaa ollenkaan päättää että mistä luopuisi jos olisi pakko. Luopuisin varmaan aika mielelläni siitä valtavasta kotona vaatehuoneessa olevasta säkillisestä Lizzie McGuireja ja muita vastaavia teinikirjoja, kuuluin aikoinaan Sisters Clubiin ja sieltä kertyi aika kiva määrää kaikenlaista roskaa. En oikein tee niillä yhtään mitään.

8. jos saisit kolme toivetta, mitä ne olisi? kaikki muu hyväksytään paitsi lisätoiveet ;)

Rajattomasti rahaa että voisin ostella kaikkea niin paljon kuin kallis makuni halajaa, siitepölykauden erittäin pikaista päättymistä  (multa loppui Nasolin enkä ole ihan varma miten ajattelin selvitä ensi yöstä elossa ilman sitä) sekä inspiraatiota kaikenlaiseen taiteelliseen tekemiseen.

9. violetti vaiko keltanen?

Keltainen.

10. uskotko telepatiaan?

En ole koskaan tullut pahemmin ajatelleeksi, mutten kyllä varmaan erityisen paljoa.

11. kerro yksi asia itsestäsi

Kasvatan epätoivoisesti hiuksiani sekä haaveilen samalla siitä että saisin niistä joskus sellaiset kivan haalistuuneet vaaleansiniset.


Sitten sain Ketulta tuon Jos minä saisin päättää -haasteen, jonka funktiota en oikein tajunnut, mutta kaipa mä tähänkin sitten jotain loruilen. Eli, jos minä saisin päättää...

...kaikilla olisi kivaa yhdessä eikä syntyisi mitään ihmeellisiä draamoja ihmeellisistä asioista ja kaikki minä mukaan lukien osaisivat käyttäytyä jotenkin siivosti ja muita suututtamatta.

...ihmiset eivät olisi allergisia yhtään millekään ja kevät olisi ihanaa aikaa ja voisin joskus tulevaisuudessa hankkia kissan ja nimetä sen Katiksi ilman että vihaisin sitä koska se pistäisi mut aivastelemaan.

...no olisi vaikka maailmanrauha? En keksi näitä enempää!

En aio jaella kenellekään eteenpäin oikein mitään, anteeksi. Musta vain tuntuu että olen lahjonut kaikki lukemani blogit jo jos jonkinlaisella tunnustuksella ja taidan jättää haasteilla häiriköinnin vähemmälle tällä kertaa.

2 kommenttia: